Richting Bangkok - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Richting Bangkok - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Richting Bangkok

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

04 Augustus 2014 | Thailand, Samut Sakhon

We hebben geen haast om in Bangkok te finishen. Maandagochtend zijn we daarom een ochtend blijven hangen. Olga en in hebben een heus cappuccinomomentje beleefd. Jongens sliepen uit in hun eenpersoonskamertjes, hete muskietenhokken. Wij waren zo vroeg wakker dat we de Thaise ochtendspits in vol bedrijf meemaakten. Voor het werk eet men rijst met vlees. De eerste kinderen worden op de brommer naar school gebracht. Olga's Groene thee lijkt zeewier en smaakt zoals Xenos ruikt, maar dan extreem zoeter. Overbodige excuses van de Chinese jongedame. Eenmaal compleet zijn we tussen de buien door gefietst naar een militair terrein met strand. Een kolonie brilapen was hongerig en/ of nieuwsgierig. Om 14 uur zijn we in een volle minivan gepropt, op weg naar "Samut nog iets". Nu blijkt er S. Songkhram en S. Sakhon, beide nog met bijnamen. Vragen om problemen voor ons. Verkeerd gegokt en uitgekomen bij Samut Sakhon. Taxichauffeur wist een guesthouse dat meer een passantenflat leek. In de hele stad geen toerist te bekennen, dus aandacht genoeg. Wat een bedrijvigheid!