Prach...... an - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Prach...... an - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Prach...... an

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

03 Augustus 2014 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Net 12 uur geleden de boot genomen naar het vaste land, Chumphon, en we kunnen weer ervaringen voor een hele week bijschrijven, tot en met een avond met slangen, vis en vuurwerk.

Op geen enkele andere plek zijn we 4 nachten gebleven. Tanote Bay was het helemaal voor ons! Lekker sfeertje, leuke bungalows, vriendelijke mensen. De "staff" van Diamonds gaat het zoveelste jaar in, zonder enige verandering, zonder een dag vrij. Werken en sparen voor thuisfront in Myanmar, of gewoon leven bij de dag? Elk seizoen ongeveer hetzelfde, nooit winter, soms wat regen. Voor ons een heerlijke zorgeloze zomer. Om 8.30 handen geschud (!), een poot van geblesseerde hond Thomas gekregen, een fooitje gegeven en de open "taxi" (met 10 man en 10 rugzakken) genomen naar de pier, van waaruit de catamaran ons in 1,5 uur naar Chumphon bracht.

Transfers van boot naar bus naar minivans geven gedonder. Chauffeurs hebben kennelijk belang bij een verkeerde voorstelling. Elkaar beconcurrerende vervoerders hebben verschillende locaties voor hun stations, verspreid over Chumphon en zijn in ieder geval niet duidelijk in hun informatie naar ons. Oudere Thaise lukt het de vertrekplaats voor Bas te tekenen! Ze kent 2 woorden Engels: "nice plaza" schrijft ze. Aan einde van haar speurtocht bleek dat ze Night Market had bedoeld. Fijn dat dit logistieke puzzeltje bij > 30gr samen met onze mannen opgelost kon worden. Chauffeur van de minivan lukt het om te bellen, flirten, besturen, muziek opzetten en af en toe via de achteruit op de vluchtstrook toch een passagier op te pikken. Er kunnen er 17 in, tussen onze bagage.

Nu in Prachuap Khiri Khan (14e keer dat ik het moest opzoeken) zou het rustig en loom zijn. De zeelui werden inderdaad net wakker. Nu liggen ze met kleurrijke boten met grote lampen buitengaats. Hun vangst van gisteren smaakte ons prima, met black pepper/ chilli, sweet/ sour, basil leaves. Rustig is het allerminst hier in PKK, maar da's toeval. De gebruikelijke avondmarkt wordt gecombineerd met een zondagavondfestival en opgesierd met vuurwerk en een ouderwetse kermis. Kinderen kunnen visjes vangen, wij schieten in de tent, er worden wilde dieren getoond, vooral allerlei slangen. Bas wilden nog een belofte inlossen bij Wil. Zie de foto's. Sprinkhanen smaken naar zeewier. Voor de rest doet onze zondagavond veel denken aan een domenica sera. Woorden als "Italie, thuis, opa en oma, Isa" vallen steeds vaker.

• 04 Augustus 2014 - 23:55

Ilse:

Wat een mooi reisverslag!
    Volgens mij hebben jullie het heerlijk met zijn vieren!
    Ik zocht bij de onderwaterfoto s nog naar de haaien maar die sturen de vrienden nog op.
    Wat leuk dat bas en luc op de foto willen
    Dat is bij luka en biko wel anders
    Mooie foto s

Groetjes Ilse