Vlucht Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Vlucht Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Vlucht Krabi

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

27 Juli 2014 | Thailand, Krabi

Lekker loom stadje, Krabi. We zijn er gisterenmiddag aangekomen na een prima vlucht van 2 uur met AirAsia. Twee uur onderweg is niks. Wat extra wachttijd door vertraging, een hapje onderweg en de landing kon al weer woren ingezet.

We hebben er dit keer werk van gemaakt om de beste prijs/ kwaliteitverhouding te scoren met de guesthouses. Er blijken er veel meer te zijn dan de drie die Lonely Planet vermeldt. Prioriteit ligt voor ons dit keer bij kwaliteit, mooie kiet Grandmom Place. Heel lekker geslapen ook. Dus fit weer op pad.

We hebben na aankomst gekeken wat de bootverbindingen zijn. Hier in het zuiden zijn meer moslims, waaronder de zeezigeuners die als scheepslui de boottrips verzorgen. Geen Phi Phi elandtoer. Want ook hier eindigt de Lekker loom stadje, Krabi. We zijn er gisterenmiddag aangekomen na een prima vlucht van 2 uur met AirAsia. Twee uur onderweg is niks; we zijn gewend geraakt aan uren reistijd in de bussen. Wat extra wachttijd door vertraging, een hapje onderweg en de landing kon al weer worden ingezet.

We hebben er dit keer werk van gemaakt om de beste prijs/ kwaliteitverhouding te scoren met de guesthouses. Beetje backpacker loopt een paar rondjes voor hij een keuze maakt. Er blijken er veel meer te zijn dan de drie die Lonely Planet vermeldt. Accent ligt voor ons dit keer wel bij kwaliteit, mooie kiet Grandmom Place. Thai is een blij menneke dat zijn prijs overeind houdt.

We hebben na aankomst gekeken wat de bootverbindingen zijn om dinsdag weer door te reizen naar een eiland aan de andere (oost)kust. Maandag is einde van de Rammadan en blijkt ook hier suikerfeest te zijn. Een tocht langs Phi Phi eiland zit er daarom morgen niet in. Hier in het zuiden zijn meer moslims, waaronder scheepslui, zeezigeunermoslims hebben vrij.

Lekker gegeten aan pier. Geen tijd om kaartjes te schrijven of kaartjes te leggen. Eindelijk een zachter bed.