Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

26 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Een avond ene en dag Chiang Mai.
Bij een gebrek aan honger door de bruschetta en pizza van de Thaise Italiaan hadden we in de avond weinig honger. 's Avonds op de nachtmarkt ging een pannenkoek met banaan of Nutella er toch wel in. Hierna moest echter de "backpackersbijbel" Lonely Planet op de 7e plaats komen van de lijst met dingen die Luuk kwijt is. Gelukkig waren er eerder die dag al 3 van de 7 teruggevonden, dus niks om ons zorgen over te maken. Het assortiment van de nachtmarkt bestond vooral uit bijna echte merkbrillen, -horloges, -shirts - onderbroeken, -tassen en -koptelefoons.
Gelukkig bleek de volgende ochtend, na een nacht op bedden die van steen leken, dat er in Chiang Mai veel tweedehands boekenwinkels zijn. Het terugvinden van de juiste versie van een oude Lonely Planet was geen probleem. Met het nieuwe oude boek hebben we in de middag nog wat "afgewat", ondanks het benauwde weer. Er was, behalve de dagelijkse avondmarkt, ook nog een zaterdagavondmarkt. Deze was een stuk minder interessant, er wordt vooral "handicraft" verkocht. Doordat we de avond ervoor het assortiment hadden bekeken konden we nu onze slag slaan op de avondmarkt. Blijkbaar heeft elk marktkraampje dat horloges verkoopt ook een showroom, een kamertje van 2 m³ met een verborgen ingang waar minstens 500 horloges in grote lades uitgestald liggen. Tijdens de afternoon shower konden papa en ik na wat onderhandelen en toneelspelen voor een "good friend rain discount price" een bling bling Rolex en een Tag Heuer kopen. Hierdoor vielen we zo erg in de smaak bij de dames(?) dat ze ons op de terugweg vanuit de love massage cafés zelfs achterna riepen!