Sukhothai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Sukhothai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Sukhothai - Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

25 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Een flinke busreis naar Chiang Mai. Gelukkig verkoopt de buurman kaartjes "big bus, fully aircon, no stop". In dit land is alles te regelen. Wat de toerist wenst is dus markt, handel. Prijs is meestal flexibel, de kwaliteit interpretabel. Afwachten dus. Plotseling had hij toch kaartjes voor vertrek 10.30 u. "The company has called". Redden we niet. We zijn blij dat we 11.30 u van het kippenhok van Thaise buurmeiden verlost zijn, met hun collectieve "alsjeblieft". Bus blijkt via Tak te rijden en pikt overal schoolkinderen, een ouder stel of een militair op. Wel leuk hoor zo'n toeristische route, door woud en rijstvelden. Alleen is het bijna donker als een overvolle songthew ons bij de poort van de stad afzet. Regen! Luuk en Rick vinden 2 prima kamers in een guesthouse waar we de naam nog niet van kennen. Om ons heen een ouderwets backpackerssfeertje.