Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Luuk Bas Olga Rick - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Luuk Bas Olga Rick

20 Juli 2014 | Thailand, Ayutthaya

Mooie Wats (of zijn het toch Watten??). Ayutthaya is eigenlijk een stadje vergroeid met de restanten van de hoogtijdagen. Enorme paleizen/ tempelcomplexen. Nationaal Museum vol gouden relekwieen en metershoge Boedha's. Maar ook voor een minuscule Boedha valt regelmatig een Thai op knieen.

Prima vervoer ook. Gisteren hebben de boys een toeristisch ritje op een olifant gemaakt (voor het goede doel beweert Lonely Planet). Lol gehad. Fotogeniek tafereeltje. Daarna met de bejaarde tuk tuk van een hoogbejaarde chauffeur terug. We wanen ons soms in de Efteling, tussen de Fata Morgana en de achtbaan. Maar dan met heel andere geluiden, geuren en smaken.

Vandaag weer fietsen gehuurd. Veel te klein en met een zwaar verzet. Bovendien zonder licht (19 uur is het "ineens" donker). Grootste handicap blijft toch het links rijden. Eerst rechts kijken en een grote bocht naar rechts maken! Thai gunnen ons alle ruimte. Medelijden met die vreemde Falang?

Morgen nemen we de trein naar Ko Chang, met de bedoeling overmorgen een jungletoer te maken.

• 20 Juli 2014 - 18:14

Wil José:

op tablet lukt niet om contact te hebben. nu dus weer op pc
    Wat een geweldige verhalen en mooie foto's. Hier alles oké.
    Moeten nu met onze overvolle kennel en hamster tijd vrij maken om de relaties met ons nageslacht vorm te geven. Heb begrepen dat ieder af en toe (permanent) WIFIbereik heeft. Zal mailen naar : olga.godtschalk@Gmail.com
    Liefs en plezier met het duikelen in het ongewisse

• 22 Juli 2014 - 17:15

Laura:

mooie foto's en een fijn reis.